Chlorella czy Spirulina – którą wybrać?

Na rynku naturalnych suplementów diety można znaleźć wiele produktów. Ale szczególnie dwa z nich cieszą się bardzo dużą popularnością. Oba zaliczają się do alg słodkowodnych, wyglądają i smakują podobnie oraz są pełne wartościowych substancji odżywczych. Zatem Chlorella czy Spirulina? Jakie są między nimi różnice i spożywanie której, przyniesie Ci najwięcej korzyści?

Spirulina i Chlorella – najważniejsze właściwości algi

Przyjmowanie obu tych alg przynosi wiele korzyści dla naszego zdrowia. Zarówno Spirulina jak i Chlorella zawierają duże ilości białka (lepiej przyswajalnego od zwierzęcego), są bogate w witaminy, minerały, mikro i makroelementy, a także zapewniają niezbędną dawkę kwasów tłuszczowych Omega-3, GLA, beta-karotenu i RNA. Jednak każda z nich ma swoje unikalne cechy.

Chlorella
Spirulina
najbogatsze źródło chlorofiluwysoka biodostępność wszystkich składników odżywczych, strawna ściana komórkowa
silne właściwości detoksykacyjne, wspomaga oczyszczanie organizmu z metali ciężkichźródło kwasu gamma linolenowego (GLA)
bogata w kwas rybonukleinowy (RNA) bogata w pełnowartościowe białko (ma wszystkie egzogenne aminokwasy)
wysoka zawartość prowitaminy A (beta-karoten)wpływa na odbudowę ścian tętnic i reguluje poziom ciśnienia krwi
stymuluje florę bakteryjną, wpływając pozytywnie na stan zdrowia jelitwspomaga układ odpornościowy
wspomaga utrzymanie właściwego pH przewodu pokarmowegoobniża poziom złego cholesterolu LDL

Spirulina a Chlorella – różnice

1. Chlorella zawiera więcej chlorofilu.

Chlorella składa się od 3 do 5% z chlorofilu. Jest to największa koncentracja tego fotosyntetycznego barwnika, dostępnego w pożywieniu. Zawiera go aż do 10 razy więcej niż Spirulina i zdecydowanie więcej niż inne zielone warzywa.

2. Chlorella lepiej oczyszcza organizm

Dzięki unikalnej strukturze cząsteczkowej i zawartości chlorofilu, Chlorella wiąże metale ciężkie i inne zanieczyszczenia znajdujące się w przewodzie pokarmowym chroniąc przed uszkodzeniem organizmu.

3. Spirulina jest łatwiejsza w trawieniu

Ściana komórkowa Spiruliny jest w 100% trawiona przez nasz układ trawienny, w przeciwieństwie do ściany komórkowej Chlorelli, która zbudowana jest z celulozy. Brak w naszym układzie trawiennym enzymu celulazy uniemożliwia przebicie się przez zbite włókna celulozy. Dlatego, przy doborze suplementu diety Chlorella, należy zwrócić szczególnie uwagę na jakość produktu i odpowiedni patent – rozerwaną ścianę komórkową. Dzięki niej, nasze soki trawienne są w stanie dostać się do wnętrza algi i ją strawić.

4. Spirulina ma bardziej zróżnicowany skład

Mimo, iż obie algi naładowane są składnikami odżywczymi, to jednak Spirulina dostarcza ich więcej. Posiada więcej białka i żelaza, wszystkie niezbędne aminokwasy, cynk, wapń, fosfor, potas jak i witaminy A, B, C, D i E. Jest również bardzo ważnym źródłem kwasu gamma linolenowego (GLA), który łagodzi objawy alergii, obniża ciśnienie krwi oraz wspomaga prawidłowe funkcjonowanie skóry.

Chlorella czy Spirulina – którą wybrać?

Jak widać obie algi oferują wiele korzyści. Mimo podobieństw, każda z nich ma zestaw swoich unikatowych cech. Jeśli stawiamy na detoks organizmu, to skuteczniejsza zdecydowanie będzie Chlorella. Nie tylko oczyści organizm, ale również odpowiednio go odżywi. Jeśli jednak chcesz wzmocnić swój organizm, to w tym przypadku bardziej sprawdzi się Spirulina, ze względu na bogaty skład, dużą zawartość białka i innych niezbędnych składników odżywczych. A więc Spirulina czy Chlorella? A może warto poszukać produktu, który łączy ze sobą te dwie algi? Wszystko zależy od tego co chcemy osiągnąć.

Polecane produkty

2 opinie na temat “Chlorella czy Spirulina – którą wybrać?

  • 5 stycznia 2017 o 16:14
    Permalink

    Fajnie, że są produkty, które posiadają oba składniki.

    Odpowiedz
  • 12 stycznia 2017 o 10:34
    Permalink

    Mam w domu spiruline i dodaje ja do koktajli. Czy dzieciaki 2 i 4 lata mogą ją tez dostawać? Chodzi mi przede wszystkim o poprawienie odpornosci

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *